Een digitale leeromgeving kan in de 21e eeuw niet ontbreken. Daarom vinden wij op school belangrijk dat we beschikken over voldoende digitale leermiddelen.

In Unit 1 starten we het schooljaar 2020/2021 met nieuwe tablets waar de kinderen gebruik maken van onze educatieve programma's en apps. Daarnaast maken de kinderen kennis met een chromebook met touchscreen (google laptop) die ingericht is met onze eigen Cloudwise leeromgeving.

Bij ons op school hebben de kinderen vanaf groep 3 de beschikking over een eigen Chromebook.

Mediawijsheid

Mediawijsheid is het veilig en slim inzetten van alle beschikbare media – digitaal en analoog – om de eigen kwaliteit van leven te vergroten én ervoor te zorgen dat je optimaal kunt deelnemen aan de wereld om je heen. Mediawijsheid wordt vaak gebruikt als een containerbegrip. Het omvat alles wat te maken heeft met nieuwe media, sociale media, internet, smartphones, tablets en hoe je hiermee moet omgaan.
Bron; mediawijsheid.nl

Naast het leren werken met onze digitale leermiddelen vinden we het belangrijk onze leerlingen bewust te maken wat mediawijsheid inhoudt. Hoe ga je om wachtwoorden, wat zet je wel en niet op sociale media en wat kan de impact zijn van een berichtje op je tijdlijn bijvoorbeeld.